Sensing Reykjavik – a performance experiment

Standard

De sidste par uger har jeg (Lotus) lavet et en række sansevandringer på universitetsområdet i Reykjavik. Vandringerne er en del af et filosofistudie med fokus på landskaber og sanser. Hver vandring har varet 60-75 min med efterfølgende feedbacksession. Jeg har lavet otte vandringer indtil videre, med forskellige deltagere. Under vandringerne har deltageren fået bind for øjenene, og vi er sammen gået på opdagelse indenfor og udenfor. Vandringerne har været uden ord, men der har været masser af fysisk kommunikation, masser af lyde (fra byen, landskabet og os selv), masser af lugte, former, smage, følelser og stemninger. Der er stadig to vandringer tilbage inden eksperimentet stopper for denne gang. På den næste vandring skal jeg selv have bind for øjnene, det er er jeg spændt på!

Her er nogle billeder fra én af vandringerne.

//English:

The last couple of weeks I (Lotus) have made a number of sensorial walks around campus at University of Iceland, Reykjavik. The walks are part of a study in philosophy with emphasis on landscapes and senses. I have done eight walks so far, with different participants. Each walk has had a duration of 60-75 min. During the walk the participant have been blindfolded and we have explored the area inside and outside together. The walks have been without words, but there has been lots of physical communication, lots of sounds (from the city, the landscape and ourselves), lots of smells, shapes, tastes, feelings and shifting atmosphere.  There are still two walks left before the experiment ends. On the next walk I’m excited to try to be blindfolded myself!

Here are some pictures from one of the walks:

IMG_3100
IMG_3105 IMG_3120 IMG_3130
IMG_3140 IMG_3146 IMG_3159 IMG_3170 IMG_3181 IMG_3182 IMG_3187 IMG_3197 IMG_3203 IMG_3229 IMG_3232 IMG_3238 IMG_3250

IMG_3259

IMG_3264

Photographer: Angela Rawlings

Blindfolded participant: Maren Win

Skriv en kommentar